میزان درآمد و شیوه فروش در همکاری در فروش
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

درآمد همکاری در فروش چقدر است؟

عوامل زیادی در درآمد همکاران فروش دخیل هستند. آمار رسمی هم از میزان درآمد افلیت مارکتر در ایران وجود ندارد. اما به صورت کلی یک همکار فروش روی ۵ تا 5۰ درصد از سود فروشنده سهیم است. 

البته یک بازاریاب حرفه‌ای می‌تواند حتی تا 100 درصد سود هم دریافت کند. این دیگر به تجربه بازاریاب و مبلغ پورسانتی که شرکت فروشنده در نظر گرفته بستگی دارد.

نکته: طبق آمار Statista، فقط در ایالت متحده میزان کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در سال 2022 به 8.2 میلیارد دلار رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که این آمار تا سال 2024 به 15.7 میلیارد دلار برسد.

با سیستم‌ افیلیت مارکتینگ چه چیزهایی می‌توانید بفروشید؟

هر نوع محصولی از اسمارت فون تا یک کتاب فانتزی و بلیط شنا را با استفاده از همکاری در فروش اینترنتی ‌می‌توان فروخت. نمونه فروش محصولات فیزیکی، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالاست که دستتان را برای فروش هر نوع محصول باز گذاشته است. 

اگر اپلیکیشن اسنپ یا تپ سی را روی تلفن همراهتان نصب داشته باشید، حتماً این پیام به چشمتان خورده است: با دعوت هر کدام از دوستانتان، 10 هزار تومان از ما اعتبار رایگان بگیرید.

یا اینکه برای سه سفر بعدی تخفیف ما را خواهید داشت. این یک نمونه از همکاری در فروش خدمات است. به این ترتیب کاربرها با اشتراک‌گذاری برنامه موردعلاقه خود و دعوت از دوستان، قادر به دریافت کد تخفیف خواهند بود که هم به سود مشتری است، هم شرکت.

افلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

خب بیایید اول در مورد ۴ رکن اصلی که چرخ همکاری در فروش را می‌چرخانند، صحبت کنیم.

  • فروشندگان محصول یا ارائه دهندگان خدمات: این بخش را صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند خدمات یا محصولاتشان را به وسیله افیلیت بفروشند، تشکیل می‌دهند.
  • بازاریاب یا همکار فروش: فردی که به عنوان واسط بین فروشنده محصول و مشتری قرار می‌گیرد تا به ازای هر فروش درصد دریافت کند. 
  • پلتفرم فعالیت: پلتفرمی که بازاریاب مشتریان خودش را در آن پیدا می‌کند. وب سایت، یوتیوب، اینستاگرام و کانال تلگرامی که منجر به خرید محصول یا خدمات شود.
  • کاربران یا همان خریداران: اصلی‌ترین بخش درآمدزایی از همکاری در فروش مخاطبانی هستند که در نهایت به مشتری تبدیل می‌شوند. 

شاید برایتان سؤال شده باشد که فروشندگان محصول از کجا می‌فهمند که خرید مشتری مربوط به بازاریابی کدام همکار فروش است؟ هر همکار فروش یک کد مخصوص به خودش را دارد که کاربر از آن طریق محصول را می‌خرد.

به این صورت که شما یک تبلیغ با لینک خاص در وب سایت یا شبکه اجتماعی قرار می‌دهید. اگر مخاطب روی لینک شما کلیک کند و بعد از مراجعه به فروشگاه خریدی انجام دهد، تراکنش انجام شده به اسم شما می‌خورد. 

البته یک نوعی از همکاری در فروش وجود دارد که کاربر متوجه نمی‌شود که شما تأمین‌کننده کالا هستید یا خیر. محصول را از فروشگاه شما می‌خرد، اما تأمین و ارسال کالا از شرکت اصلی انجام می‌شود.

نکته: زمانی که کاربر روی لینک شما کلیک می‌کنند، حتی اگر همان موقع هم خریدی انجام ندهد، یک کوکی در دستگاهش ذخیره می‌شود. اگر بعد از مدتی دوباره به سایت مراجعه کند تا خریدش را انجام دهد،  هزینه پورسانت شما محاسبه می‌شود.

کسب درآمد از همکاری در فروش اینستاگرام چگونه است؟

همان‌طور که در مقالۀ رمز و رازهای کسب درآمد از اینستاگرام گفته‌ایم، از اینستاگرام نیز می‌توان برای همکاری در فروش استفاده کرد؛ به این ترتیب که شما لینک محصول یا خدمات را در استوری یا بیوی صفحه‌تان قرار می‌دهید. به ازای هر مشتری ورودی از صفحۀ شما، درصدی از مبلغ محصول را از فروشنده یا صاحب کسب و کار دریافت می‌کنید.

اگر صاحب یک پیج تجاری با تعداد فالوورهای حداقل 10K باشید، امکان اضافه کردن لینک در استوری برایتان وجود دارد. میزان درآمد شما از این طریق، به شناخته بودن صفحه‌تان بستگی دارد. هرچقدر، محبوبیت و شهرت بیشتری داشته باشید، طبیعتاً افراد بیشتری را برای فروش ترغیب می‌کنید و درآمدتان بیشتر خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست